مطالب ناب
1- چرا زنان افسرده پرخاشگرند؟   افسردگي پديده قرن است و آسيب پذيرترين گروه در اين زمينه زنان هستند. زنان به دليل خصوصيات شخصيتي ، عاطفي و شرايط خاص فيزيكي خصوصاً مشكلات دوران بارداري و

ads ads ads

موزیک من




موزیک پلیر

تكنيكهاي زندگي

1- چرا زنان افسرده پرخاشگرند؟
 
افسردگي پديده قرن است و آسيب پذيرترين گروه در اين زمينه زنان هستند. زنان به دليل خصوصيات شخصيتي ، عاطفي و شرايط خاص فيزيكي خصوصاً مشكلات دوران بارداري و پس از آن بيشتر از ساير افراد در معرض اين بيماري مي باشند. افسردگي علائم خاص و عمومي دارد ولي شايد هنوز بسياري از زنان پرخاشگر نمي دانند كه افسرده اند و پرخاشگري عارضة مهم ناشي از افسردگي است. افسردگي ناكامي پرخاشگري يك چرخة مشخص است. آشنايي با علائم مهم اين بيماري ، انواع افسردگي ، نحوه انتقال آن از طريق شخص افسرده به سايرين ، عوارض افسردگي و شناخت راه كارهاي علمي و عملي از جمله مباحث مهم مورد نظرمي باشند كه پس از آشنايي با اين نكات مي توان به پيشگيري و يا مقابله با آن برخاست و به درمان مبتلايان كمك نمود.
 
 2- مهارت هاي گفتگو ( چگونگي با يكديگر حرف بزنيم )
 
كلام و استفاده از مهارت هاي كلامي مهمترين وسيله ارتباط انسان ها با يكديگر است. كلمات و نوع به كارگيري آن ها ، چگونگي گفتگو با ديگران نيازمند مهارت آموزي است. بسياري از مشكلات ارتباطي انسان ها و اختلافات بين فردي خصوصاً در روابط زوجين برخاسته از نا آشنايي با تكنيك هاي كلامي است. ارائه روشهاي صحيح برقراري ارتباط به منظور ارتقاء موقعيت فردي در خانواده ، اجتماع مهمترين هدف معرفي تكنيك هاي كلام و گفت و گو است. آن چه رنج انسان ها را مي تواند به حداقل برساند يا افزايش دهد بار انرژي مثبت يا منفي است كه در كلام انسان ها نهفته است و شناخت راه كارهاي ساده راهي پيش روي ما مي گشايد به نام احساس آرامش و همزيستي مسالمت آميز. و به خاطر بسپاريم كه (( زخم زبان تنها زخمي است كه مرحمي ندارد و التيام آن به سختي امكان پذير است))
 
3- هنر همدلي و عشق ورزيدن
 
درتكاپوي روز مرگي ها آن چه انسان را به مراحل معالي زندگي هدايت مي كند (( عشق )) است عشق در فرهنگ هاي مختلف مضامين مختلف دارد اما ريشه و معناي يكساني دارد. آن چه زندگي را معنا مي بخشد ، حركت و پويايي ايجاد مي كند ، آرامش و دلهره هاي شيرين به همراه دارد عشق است ، اما بسياري از آنان كه عشق را مي شناسند (( نفرت )) را هم به خوبي مي شناسند. (( چرا عشق و نفرت مرز باريكي به اندازه اي باريكتر از مو دارند؟ )) هنر عشق ورزيدن ، حفظ عشق و دوست داشتن ، پرورش آن ، هدايت آن به معنا دارشدن و گريز از ابتذال در عشق همه و همه نيازمند شناخت و مهارت آموزي تكنيك هاي ساده اي است كه مي توانند از عشق ابديت بسازد. درحقيقت ايجاد يك فوندانسيون و زير بناي محكم براي دوست داشتن و عشق ورزيدن هدف ما است.
 
4- يك بليط براي مقصد موفقيت
 
موفقيت آرزويي است كه همه داريم هم براي خودمان و هم براي كساني كه دوستشان داريم. اما چگونه بايد به اين آرزو رسيد؟ آيا براي همه نسخه اي يكسان وجود دارد؟ كدام راه را بايد رفت؟ و بسياري سؤالات ديگر كه ذهن بشر را سال هاست به خود مشغول كرده. تعريف هرشخص از موفقيت براي خودش مي توانداولين گام براي رسيدن به پاسخ باشد. كمك به شناخت فردي هر فرد براي اينكه بداند ديدگاه هاي شخصي اش از موفقيت چيست ؟ و چه مي خواهد ؟ چگونه گام بردارد؟ مي تواند بليطي باشد ويژه براي رسيدن به مقصد بدون اينكه نسخه اي مشترك براي همگان پيچيده باشيم ضمن اينكه يك ساختار مشترك نيز براي همگان وجود دارد.  
 
5- آسيب هاي كامپيوتر و بازي هاي كامپيوتري در نتيجه كاربردهاي نادرست و غير علمي مهمترين ابزاري كه دنياي امروز را درحيطة قدرت خود گرفته كامپيوتر است.
 
كامپيوتر دنياي انسان ها را به تصرف خود در آورده ، امروز درحالي كه در محل كار و يا منزل خود هستيد مي توانيد با تمام دنيا در ارتباط باشيد، زماني از آسيب هاي اجتماعي به خانه و خانواده پناه مي برديم ولي اكنون ديگر كسي از بروز آسيب هاي اجتماعي به خانه و خانواده پناه مي برديم ولي اكنون ديگر كسي از بروز آسيب ها و ناهنجاري هاي ناشي از استفاده نا صحيح از كامپيوتر در هيچ جا در امان نيست. در حالي كه اين ابر قدرت حاكم بر تمامي جوامع مي تواند بيشترين خدمت را به انسان نمايد به كابوسي براي خانواده ها خصوصاً والدين كودكان و نوجوانان تبديل شده. شناخت آسيب ها ، راه كارهاي پيشگيري از آسيب ها ، حفظ فضاي عاطفي خانواده و برقراري ارتباط صحيح در خانواده ، هدايت و استعداد يابي در كودكان و نوجوانان از جمله راه كارهاي مهم براي ايجاد مصونيت در مقابل آسيب هاي ناشي از استفاده ناصحيح از كامپيوتر مي باشد.  
 
6- چگونه ثروتمند شوم :
 
يكي از افكار و آرزوهاي بشر ميل به ثروتمند شدن و توانگري است ، استفاده از قدرت رواني و نيروهاي دروني فردي ، شناخت اين نيروها كليدي است بسوي توانگري همان انديشه اي كه ساليان بسيار ذهن انسان را به خود مشغول كرده. ذهن انسان داراي نيرويي برتر است و استفاده از اين نيروي برتر و قدرت هاي آن مي تواند هدايتگر انسان به سوي كاميابي يا ناكامي باشد. براي ارائه اين مبحث نياز به انرژي سرشار از سوي كارشناس طرح و اعتقاد قلبي مجري طرح و يا هر شخصي كه بخواهد پيام آور توانگري باشد ضروري به نظر مي رسد. انتقال انرژي نقش بسيار مهمي در باور شنونده دارد.  
 
7- چرا اعتماد به نفس ندارم؟
 
(( كليد گنجينة اعتماد به نفس اين جاست )) همة انسان ها دوست دارند قوي و با اراده باشند ، اعلام نظر كنند ، تصميم گيري كنند انتخاب آگاهانه داشته باشند و همه اين ها را بدون ترديد و ترس و دودلي انجام دهند. اعتماد به نفس كليد رهايي از اضطراب است ، نيرويي كه در تمام لحظات زندگي نياز وافر به آن حس مي شود. آموزش و روشهاي درست تصميم گيري ، روشهاي تمرين اراده ، تقويت اعتماد به نفس بسيار مورد نظر جامعه هدف ماست. منظور از جامعه هدف : گروهي از افراد جامعه كه نياز به اين مطالب دارند مي باشد.  
 
8- عدم تمركز در مطالعه ، بي دقتي و اضطراب امتحان
 
اضطراب به خودي خود بسيار مشكل ساز است و به قول فرويد: ريشة تمام بيماريهاي رواني اضطراب است ، اما زماني كه به يك مشكل گسترده در تمام جنبه هاي زندگي تبديل مي شود رنج آور تراست. اضطراب امتحان ، رنج بي پايان آن دسته از دانش آموزان و دانشجويان است كه اغلب بسيار درس مي خوانند ولي نتيجه نمي گيرند. اضطراب مانع اصلي يادگيري و يكي از عوامل بي دقتي است ، عدم تمركز هنگام مطالعه نيز يكي از مشكلات مهم در روند يادگيري و آموزش است. ريشه يابي ، شناخت راه كارها و ........ ساير عوامل موثر در اضطراب امتحان و عدم تمركز در مطالعه و آشنايي با چند تكنيك ساده و آرام بخش قابل انجام است.
 
9- معجزة بخشش را فراموش نكنيم
 
(( بخشندگي ، انتشار بوي خوش بنفشه بر ته كفشي است كه لگد مالش كرده است )) كراماتي كه در نتيجه بخشش روح انسان را به تعالي و تكامل مي رساند مهمترين بحث اين موضوع است و اينكه چگونه قدرت بخشيدن را در درون خود بيفزائيم و حفظ كنيم.
 
10- رهايي از وابستگي با مدينشن
 
افكار رهايي بخش ، به همراه تمرينات آرام سازي يك ابزار مهم براي يك زندگي آرام است. افكار رهايي بخش چه نوع افكاري هستند؟ چگونه با استفاده از افكار رهايي بخش به آرامش برسيم؟ مديتيشن همان گامهاي اصلي آرام سازي است كه به شيوه اي نوين با افكار رهايي بخش همراه مي شوند.  

ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

codebazan

codebazan